piątek, 25 lipca 2014

Dżem wiśniowy z całych owoców (frużelina wiśniowa) - łatwy przepis!

Czemu dżem wiśniowy jest tak pyszny?? Ponieważ jest dżemem wiśniowym!! Uwielbiam przetwory z wiśni...a taki dżemik...z całych owoców i masy pysznej wiśniowej galaretki... PYCHA!!!
Sezon wiśniowy w rozkwicie. Kilogram tych kwaśnych owoców na bazarku kosztuje 2-4 złote. Nic tylko kupować i robić przetwory :)
Kasinkowe gotowanie...
SKŁADNIKI 
przeliczone na łubiankę wiśni / 2kg
  • 2 kg wiśni (1łubianka)
  • 1 szklanka cukru (ja dałam 0,5 szklanki na 1kg wiśni - zrobiłam dżem niskosłodzony)
  • 1 fiks do dżemów 3:1 (na 2 kg wiśni użyłam fiksu przeznaczonego na 1kg wiśni ; cukru dałam 0,5 szklanki na 1 kilogram wiśni a nie tak jak napisane na fiksie)
Wiśnie umyć oraz wydrylować. Pozbawione pestek owoce umieścić w garnku,zasypać fiksem oraz zagotować. Zmniejszyć ogień i dodać cukru. Trzymać na małym ogniu około 30 minut a na koniec znowu zagotować. Gorący dżem wlać do słoików i zapasteryzować.
Po ostygnięciu dżem powinien zgęstnieć i przybrać formę słodko-kwaśnej wiśniowej galaretki.
SMACZNEGO
Kasinkowe gotowanie...

Kasinkowe gotowanie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz