czwartek, 7 sierpnia 2014

Ekspresowe, niskosłodzone jagodzianki.

Naszła mnie ochota na domowe jagodzianki. Przeszłam cały bazarek... stoisko po stoisku...kramik po kramiku... Znalazłam jeden punkt z resztką jagód i to w mocno wygórowanej cenie. Kupiłam ćwierć kilo i upiekłam 12 smacznych bułeczek :) Zdjęcia kiepskie- robione na szybko!
Kasinkowe gotowanie...
SKŁADNIKI
na 12 jagodzianek:
  • 0,6 kg mąki pszennej tortowej
  • 5 płaskich łyżek cukru
  • 25g świeżych drożdży
  • 2 jajka + roztrzepane jajko do posmarowania bułeczek
  • 250 ml mleka
  • 100g masła
  • szczypta soli
  • 100g serka mascarpone
  • 250g jagód
Drożdże rozmieszać z częścią lekko podgrzanego mleka oraz cukrem. Odstawić na 10-15 minut w ciepłe miejsce.
Roztopić masło, wymieszać z resztą mleka, serkiem mascarpone i przygotowanym wcześniej rozczynem. Dodać resztę składników, wyrobić ciasto i odstawić do ciepła na godzinkę.
Po tym czasie z ciasta uformować bułeczki nafaszerowane 2-3 łyżeczkami jagód. Zostawić do wyrośnięcia na wyłożonej pergaminem blaszce. Posmarować roztrzepanym jajkiem i umieścić w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni na około 20-25 minut.
SMACZNEGO
Kasinkowe gotowanie...

Kasinkowe gotowanie...

1 komentarz:

  1. Zdjęcia trzeba było robić szybko, żeby bułeczki nie zniknęły. Bo zdecydowanie wyglądają na takie, co to znikają błyskawicznie, nie wiadomo kiedy... :)

    OdpowiedzUsuń