piątek, 12 kwietnia 2013

Migdałowe ciasteczka Sabiny

Przepis na te ciasteczka dostałam od koleżanki - nie trudno się domyślić , że owa koleżanka ma na imię Sabina. Kochana, dzięki za recepturę. Oczywiście odrobinę zmieniłam proporcje (nie byłabym sobą gdybym tego nie uczyniła) , ale mimo to ciasteczka, choć niepozorne z wyglądu w smaku wyszły wspaniałe. Miałaś rację: są pyszne...i takie kruche. Następnym razem upiekę dla Ciebie :)
autor zdjęcia: Katarzyna Król
SKŁADNIKI
na 2 blachy ciasteczek:
  • 250g mąki tortowej
  • kostka margaryny (250g)
  • 100g migdałów lub lepiej płatków migdałowych
  • 50g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
Ciasteczka są ekspresowe w przygotowaniu - wyprodukowanie dwóch blach (łącznie z czasem w piecu) nie zajęło mi więcej niż 30 min.

A oto i procedura wypieku:
Przygotować migdały: jeśli mamy płatki migdałowe wystarczy zmielić je na mąkę. Niestety ja nie miałam tyle szczęścia :( W sklepie jak na złość płatków migdałowych nie było...
W przypadku całych migdałów: orzechy zalać wrzątkiem. Moczyć ok 10 min, następnie obrać z brązowej skórki i wysuszyć w piekarniku. Zmielić na mąkę.

Mąkę przesiać, dodać do niej miękką margarynę, zmielone migdały, cukier, żółtka i sól. Wyrobić ciasto. Rozwałkować. Wyciąć ciasteczka. Ułożyć na blaszkach wyłożonych pergaminem. Piec w temperaturze 200 stopni ok 10 minut.
SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król

1 komentarz:

  1. TrolldorA: smak będzie też ciekawy, jeśli migdały nie będą zmielone na mąkę, lecz na drobny "grysik"

    OdpowiedzUsuń