piątek, 24 października 2014

Grecki deser z ciasta knafeh, owoców kumkwatu i masy o smaku białej czekolady.

Podobny deser  na bazie ciasta knafeh miałam okazję zjeść kiedyś w jednej z warszawskich restauracji. Smakował fenomenalnie, dlatego postanowiłam przygotować coś podobnego w domu. Ciasto knafeh zamówiłam przez internet natomiast owoce kumkwatu w cukrowej zalewie przywiozłam Grecji - do tego mascarpone, odrobina pomarańczy.... i wyszedł wspaniały słodki deser w stylu greckim :)

Kasinkowe gotowanie...

SKŁADNIKI
na 4 porcje:
  • 100 g ciasta knafeh (zamówiłam przez internet)
  • 1 mały serek mascarpone
  • 1 pomarańcza
  • 1 tabliczka białej czekolady
  • 8 owoców kumkwatu z zalewy cukrowej
  • pół łyżeczki miodu
Przygotowanie jest banalne - nikt nie powinien mieć z tym problemu :)

Ciasto podzielić na 4 części, ułożyć na pergaminie do pieczenia i piec w temperaturze 180 stopni około 5 minut (do zrumienienia) - wyjąć z pieca i przestudzić.
Serek mascarpone lekko  miksować przez chwilkę na najmniejszych obrotach razem z 2 łyżkami soku z pomarańczy. Następnie powoli dodawać roztopioną i lekko przestudzoną białą czekoladę. Kolejno w masę wmieszać pokrojone w plasterki owoce kumkwatu. Całość schłodzić w lodówce.
Z reszty pomarańczy wydłubać środek i smażyć na patelni z odrobiną miodu - do uzyskania konsystencji marmolady.

Na ciasto ułożyć przygotowany wcześniej krem oraz posypać odrobiną ciasta. Podawać zawsze chłodny z marmoladą pomarańczową.
SMACZNEGO
Kasinkowe gotowanie...

Kasinkowe gotowanie...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz