wtorek, 6 sierpnia 2013

Ogórki małosolne

Oto mój sprawdzony przepis na idealne (to oczywiście moja subiektywna opinia hehehe... ) ogórki małosolne. Sekretem ich wyjątkowego smaku oraz jędrności jest duża ilość chrzanu i sporo czosnku. Czas kiszenia: 2 dni.
autor zdjęcia: Katarzyna Król
SKŁADNIKI
na wielki słój ogórków:
  • 1 1/2 kg ogórków (im mniejsze tym lepsze- ja starałam się wybierać naprawdę niewielkie)
  • 1 duża główka czosnku
  • ok 20 cm korzenia chrzanu (grubość damskiego kciuka)
  • 2-3 gałązki kopru do kiszonek
  • 2 łyżki octu spirytusowego
Zalewa: proporcje na 1 litr wody:
  • 1 litr wody
  • 1 1/2 czubate łyżki soli (u mnie gruba stołowa)
  • 4 listki laurowe
  • 6 szt. ziela angielskiego
  • 6 szt. czarnego pieprzu

Czosnek obrać a następnie ząbki przepołowić. Obrać chrzan i pokroić w słupki. Dokładnie umyć ogórki.
U słoju umieścić ogórki, chrzan, koper i czosnek .

Przygotować zalewę: wszystkie składniki poza octem umieścić w garnku  i zagotować. Gorącą zalewą (bez pieprzu, listka i ziela) napełnić słoik z ogórkami. Na koniec wlać ocet i zakręcić słoik.

Po dwóch dniach w słoju powinna pojawić się biała piana, ogórki natomiast winny zmienić kolor - oznacza to , iż nasze ogóraski są już gotowe do spożycia.
SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz