wtorek, 22 stycznia 2013

Kruche ciasteczka z dziurką pełną marmolady

Z racji, iż dziś nie pojechałam do pracy miałam troszkę wolnego czasu. Zrobiłam "przegląd" lodówki i oto co ujrzałam: kilka otwartych słoiczków z niedojedzonymi marmoladami, dżemami i musami owocowymi. O zgrozo...słoiki prawie puste a zajmują w lodówce tak dużo miejsca! "Trzeba coś z tym zrobić" - pomyślałam i zabrałam się do pracy :)
autor zdjęcia: Katarzyna Król

SKŁADNIKI:
na około 60 ciasteczek
  • 3  szklanki mąki pszennej (może być krupczatka lub zwykła tortowa) (ok. 450g)
  • 1 szklanka cukru (ok 200g)
  • 4 żóltka
  • 1 cukier waniliowy (10g)
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia (ok 3 g)
  • 1 margaryna (MIĘKKA ale nie roztopiona) 
  • dżem, mus owocowy, powidła itp (ok 1/2 słoiczka)
  • odrobina cukru pudru lub proszku czekoladowego do posypania
Zacznijmy od zrobienia kruchego ciasta:
Miękką margarynę, mąkę, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia i żółtka wymieszać i dokładnie ugnieść (idealne ciasto powinno mieć strukturę plasteliny). Następnie z ciasta uformować kulkę i wstawić na godzinę do lodówki (ja owinęłam w folię i wystawiłam za okno- jeden z nielicznych pozytywów zimy hihihi).
Po ochłodzeniu raz jeszcze wyrobić.

Ciasteczka:
Z ciasta robimy małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Każdą kuleczkę lekko zgniatamy i palcem robimy w niej wgłębienie (dokładnie tak samo jak w przypadku pyz ziemniaczanych).
Ciasteczka układamy na blaszce wyściełanej pergaminem w odstępach minimum 1 cm. Dziurki wypełniamy dżemem lub marmoladą.

Ciasteczka pieczemy 20 minut w temperaturze 180 stopni.
Po wyjęciu z pieca posypujemy proszkiem czekoladowym lub cukrem pudrem i podajemy.
SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz