poniedziałek, 17 grudnia 2012

Zielona zupa kalafiorowo-brokułowa.

Zastanawiałam się jak zatytułować moją zupę. Postawiłam jednak na klasyczną zupę kalafiorowo-brokułową. Zupa nie jest jakoś specjalnie hmmm... wykwintna  zatem i nazwa musi być zwyczajna :)
Zupka zdrowa i lekka  - właśnie bez wyrzutów sumienia zjadłam miseczkę na bardzo późną kolacje.
autor zdjęcia: Katarzyna Król
SKŁADNIKI
(na 3l wody):
  • 1 duża pietruszka (naprawdę ogromniasta)
  • 3 duże marchweki
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziaren pieprzu i ziela angielskiego
  • brokuł
  • pół kalafiora (ja miałam mrożonego i takiego użyłam)
  • 4 spore ziemniaki
  • mała śmietana 10%
  • pęczek kopru
  • sól i pieprz do smaku
Do garnka wlewamy wodę, dodajemy pieprz,ziele angielskie i liść laurowy. Stawiamy na ogień.
Pietruszkę i marchew kroimy w cienkie paseczki i dodajemy do wody. Chwilkę gotujemy i dodajemy kalafiora i brokuła. Po około 10-15 minutach wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki.
Zupę gotujemy do chwili gdy wszystkie składniki będą miękkie.
Na koniec wrzucamy posiekany koper i całość zabielamy śmietaną. Na ogniu trzymamy jeszcze kilka minut, doprawiamy i gotowe :P

SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król

1 komentarz: