czwartek, 27 września 2012

Makaron ze szpinakiem i nutką serową

Na pierwszy ogień rusza  szpinak - bogaty w witaminy i minerały zielony pogromca anemii.
Całkiem nie tak dawno odkryłam go na nowo. Po wielu latach "nielubienia" przekonałam się , że przyrządzony z dużą ilością czosnku i odrobiną sera smakuje naprawdę świetnie!
autor zdjęcia: Katarzyna Król
Składniki:
porcja dla dwóch dorosłych osób
  •  pół paczki makaronu (ok.250g)
  • 450g mrożonego szpinaku (rozdrobnionego)
  • łyżka oliwy z oliwek
  • 2-3 duże ząbki czosnku
  • pół serka topionego typu gouda (ok.50g)
  • 6 łyżek śmietany 12% (ok.140g)
  • 60g sera pleśniowego rokpol blue
  • sól i pieprz
Szpinak rozmrażamy na patelni na wolnym ogniu co jakiś czas mieszając, do czasu gdy woda całkowicie odparuje. Następnie dodajemy oliwę oraz czosnek (rozdrobniony przy pomocy praski lub tarki).
Całość podsmażamy przez około 7 minut. Zdejmujemy z ognia i dodajemy śmietanę oraz serek topiony. Całość dobrze mieszamy i ponownie dusimy na małym ogniu. Na koniec do prawie gotowego sosu dodajemy pokruszony ser rokpol blue oraz pieprz i sól do smaku. Sos możemy uznać za gotowy w chwili całkowitego rozpuszczenia się sera.

Ugotowany wcześniej makaron mieszamy ze szpinakowo-serowym sosem i ... GOTOWE :)
autor zdjęcia: Katarzyna Król
Jeśli macie jakieś uwagi do przepisu. Uważacie że coś powinnam zmienić, dodać , ując składnik lub chcecie podzielić się opinią o potrawie zapraszam do komentowania.

3 komentarze:

  1. Przepis działa!
    Jak nie lubie szpinaku i spleśniałego sera tak niebo w gębie. Dzięki Kasiu ze zagoniłaś mnie do kuchni. jutro zapiekanka :) miłego łikendu

    OdpowiedzUsuń
  2. Poszło jako anonim

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzis zrobiłam pierwszy raz szpinak i to był Twój ale nie miałam sera plesniowego zamiast niego posypałam wierzch gouda.Pychota!!!! A mówia ze szpinak jest niedobry. Zalezy jak sie go robi!

    OdpowiedzUsuń