poniedziałek, 12 maja 2014

Grillowane szparagi podane z sosem holenderskim, jajkiem sadzonym i grzankami

Pyszne te szparagi... oj pyszne... a ten sos holenderski... wspaniały!! Po dodaniu grzanek oraz jajka sadzonego - rzec można "niebo w gębie"  :) :)  Niestety danie w uwagi na dużą ilość żółtek, mocno kaloryczne.
Kasinkowe gotowanie...
SKŁADNIKI
na 2 porcje:
  • pęczek zielonych szparagów
  • odrobina oliwy do smażenia/grillowania
  • kajzerka
  • 2 jajka
sos holenderski: przepis tu: Sos holenderski; przepis z: Kwestia smaku (ja zrobiłam z połowy podanych w oryginalnym przepisie składników)
  • 2 żółtka
  • 50g dobrego masła
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • biały pieprz
  • sól
Zagotować wodę w wysokim garnku. Odciąć zdrewniałe końcówki szparagów i wrzucić do wrzątku. Gotować około 2 minuty. Odcedzić i wystudzić.
Na patelni lub patelni grillowej rozgrzać odrobinę oliwy i ułożyć szparagi. Smażyć/ grillować około 4-5 minut.
W tym czasie przygotować również grzanki jajeczne: roztrzepać jajko i obtoczyć w nim kromki bułki. Następnie usmażyć na patelni (ja smażyłam razem ze szparagami) na rumiano z obu stron. Na koniec usmażyć jajko sadzone.

Szparagi podać polane obficie przygotowanym wcześniej sosem holenderskim, grzankami i jajkiem sadzonym.
SMACZNEGO
Kasinkowe gotowanie...
Kasinkowe gotowanie...

2 komentarze:

  1. Świetny blog!

    Zapraszam do mnie :)
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może któregoś dnia znajdziesz u mnie coś ciekawego!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń