środa, 12 sierpnia 2015

Pyszny omlet ze świeżymi jagodami - gdy sezon w pełni :)

Czy w tym sezonie fioletowy jest w modzie??
Mam nadzieję, ponieważ zjedzenie dania z poniższego przepisu gwarantuje uzyskanie naturalnego, słodkiego i trwałego (do pierwszego umycia zębów) uśmiechu w pięknym odcieniu fioletu :)
Kasinkowe gotowanie...
SKŁADNIKI
omlet na dużą patelnię; porcja dla 2 głodnych osób:
  • 2 jajka
  • 3 pełne łyżki cukru
  • 2 łyżki oleju + troszkę na patelnię do smażenia 
  • 1/2 szklanki mleka 3,2%
  • 5 pełnych łyżek mąki tortowej
  • szczypta sody oczyszczonej
  • szklanka świeżych jagód (u mnie na oko, ale na pewno więcej niż szklanka)
Jajka rozbić i oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno dodając pod koniec cukier.
Żółtka wymieszać z olejem, mlekiem a następnie połączyć z ubitą wcześniej pianą.
Do tej masy dodać mąkę oraz sodę a całość delikatnie wymieszać.

Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju a następnie dynamicznym ruchem wlać ciasto. Patelnię natychmiast przykryć. Smażyć na maleńkim ogniu (u mnie najmniejszy palnik ustawiony na minimum) przez około 3-5 minut aby ciasto lekko podsmażyło się od spodu uniemożliwiając owocom spłynięcie na dno. Po tym czasie na ciasto wysypać jagody. Przykryć i smażyć nadal na małym ogniu przez 25-30 minut. Na 2 stronę omlet przewrócić pod sam koniec i tylko na chwilkę aby owoce się rozprażyły na gorącej patelni.
Omlet można podać ze śmietaną, polewą czekoladową lub posypany cukrem pudrem.
U mnie "na sucho" bez dodatków- taki smakuje mi najbardziej!!! Mmmmmmm...pychota :)
SMACZNEGO 
Kasinkowe gotowanie...

Kasinkowe gotowanie...

4 komentarze: