wtorek, 23 lipca 2013

Brokułowa zupa krem z serem pleśniowym i grzankami

W miniony czwartek upichciłam brokułową zupkę krem. Dzień wolny od pracy sprawił ,że zapragnęłam trochę czasu spędzić w kuchni "przy garach".
Zupka wyszła smaczna... jak na mój gust nawet bardzo smaczna...
Zapraszam do wypróbowania przepisu :)
autor zdjęcia: Katarzyna Król
SKŁADNIKI:
porcja wystarczająca dla 4 osób:
  • 1 dorodny świeży brokuł
  • 1 czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła
  • 3 szklanki wywaru warzywnego
  • 1 spora marchewka
  • 3 spore ziemniaki
  • 50 g sera pleśniowego niebieskiego (typu gorgonzola)
  • sól i pieprz wedle upodobań
  • 4 łyżki prażonych pestek słonecznika (ja samodzielnie uprażyłam na patelni razem z grzankami)
  • grzanki
Przygotowanie kremu sprawiło mi dużo radości i podziałało mocno energerycznie. Mam nadzieję, że Wasze odczucia po spróbowaniu własnoręcznie przygotowanej potrawy będą podobne :)

Masełko rozpuścić w garnku. Dodać posiekaną drobno cebulkę a następnie plasterki czosnku. Delikatnie zrumienić , następnie dodać różyczki brokuła. Po kilku minutach zalać bulionem i gotować na wolnym ogniu pod przykryciem razem z kawałkami marchewki oraz pokrojonymi w kostkę ziemniakami.
Płynu/wywaru warzywnego powinno być tyle by ledwo przykrywał warzywa (na równi z warzywami lub ciut więcej).
Pod koniec gotowania ,gdy warzywa będą już miękkie dodać ser pleśniowy, doprawić do smaku solą i pieprzem i zdjąć z ognia.
Zupkę zmiksować na gładką masę.
Podawać z prażonymi pestkami słonecznika oraz grzaneczkami mmmmmm... niebo w gębie :)  :)  :) 
SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król

4 komentarze: