wtorek, 29 stycznia 2013

Pasta jajeczno-serowa na kanapki

Naszła mnie ochota na kolację inną niż zazwyczaj. Jajko – na to na pewno miałam smaka, a do jajka żółty serek… i koniecznie majonez… mmmmm….  niezła koncepcja!
Z koncepcji wyszła pasta jajeczno-serowa.  Bardzo smaczna tym bardziej , że zjedzona z chlebkiem razowym własnego wypieku Mój pierwszy razowy żytni chleb na zakwasie
autor zdjęcia: Katarzyna Król
SKŁADNIKI

dla 2 (max 3) osób:

  • 3 jajka
  • 50 g żółtego sera (u mnie Gouda)
  • ½ małej czerwonej cebulki
  • 4-5 czarnych oliwek
  • 2 łyżki groszku z puszki
  • 4 pełne łyżki majonezu
  • sól i pieprz (wedle uznania)

Jajka gotujemy na twardo i drobno siekamy. Następnie dodajemy do nich grubo tarty ser oraz drobno pokrojoną w kostkę cebulkę oraz oliwki. Groszek dodajemy w całości.  Wszystkie składniki mieszamy i łączymy z majonezem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

SMACZNEGO
autor zdjęcia: Katarzyna Król

Jak widzicie pasta jest ekspresowa w przygotowaniu a w dodatku bardzo smaczna. Chętnie (resztę, która mi została) zjem jutro na śniadanie :)  Zachęcam do wypróbowania tego przepisu.
Przepis na chleb ze zdjęcia znajdziecie tu: Mój pierwszy razowy żytni chleb na zakwasie (tym razem jednak wzbogaciłam go o 100g pestek słonecznika) 


1 komentarz:

  1. Uwielbiam taka pastę :)
    Sam stosuje prostszą wersje:
    Jajka
    Szczypiorek - dużo :)
    Kukurydza (opcjonalnie)
    Szynka (opcjonalnie)
    Majonez

    Jajka dobrze rozdrabnia się widelcem :)
    Całość obowiązkowo ze świeżym pieczywem i masełkiem :)

    OdpowiedzUsuń